Αρχική ΣελίδαΒιογραφικό ΣημείωμαΠολιτική ΠορείαΤύποςΦωτογραφίεςΕπικοινωνία
Πολιτικές ΘέσειςΓενικό Πολιτικό Έργο
 
Πολιτικές Θέσεις
 

Για να ξεφύγει ο Νομός Καρδίτσας από την περιθωριοποίηση 

χρειάζονται τολμηρές αναπτυξιακές παρεμβάσεις

Οι κυβερνήσεις της τελευταίας 7ετίας έχουν διαχειριστεί περίπου 100 τρις δραχμές. Περίπου τόσα, όσα όλες μαζί οι μεταπολεμικές κυβερνήσεις. Επέβαλε περισσότερες από 80 νέες φορολογικές επιβαρύνσεις και εισέπραξε τεράστια κονδύλια από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Παρόλα αυτά, ο νομός μας έχει εγκαταλειφθεί από την Κυβέρνηση στη μοίρα του. Δεν το δεχόμαστε. Και θα συνεχίσουμε να παλεύουμε. Γιατί μπορεί και πρέπει να γίνουν πολλά. Και στην κατεύθυνση αυτή πρέπει να ενώσουμε όλοι τις προσπάθειές μας.

Επιμένω σταθερά τα τελευταία χρόνια σε συγκεκριμένες επισημάνσεις και προτάσεις, σε παρεμβάσεις που μπορούν να αλλάζουν την μοίρα του Νομού. 

       Πρώτ' απ' όλα, ο σχεδιασμός της στήριξης και ανάπτυξης του Νομού μας -όπως τουλάχιστον προκύπτει από τα εγκρινόμενα έργα και απ' αυτά που εκτελούνται- φαίνεται να αγνοεί, τα αυτονόητα.

Οι προτεραιότητες των έργων καθορίζονται αποσπασματικά και όχι στη βάση ενός ολοκληρωμένου σχεδιασμού αναβάθμισης της γενικής υποδομής του Νομού.

Έτσι σήμερα παρατηρείται το φαινόμενο, πολλές τ. Κοινότητες, σημερινά Δημοτικά Διαμερίσματα του Νομού, να μην έχουν προσπέλαση με ασφαλτοστρωμένους δρόμους στο Νομαρχιακό οδικό δίκτυο και την ίδια ώρα για άλλες Κοινότητες να δημιουργείται και δεύτερη και τρίτη εναλλακτική προσπέλαση, ενώ δεν δίδεται πρώτη προτεραιότητα στους άξονες εξόδου-εισόδου από το Νομό.

Απελπιστική και απαράδεκτη είναι η κατάσταση σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό  στις ορεινές και ημιορεινές Κοινότητες του Νομού μας, γεγονός που συμβάλλει στην εγκατάλειψή τους και από τους τελευταίους κατοίκους τους. Όσοι -για παράδειγμα-  ασχολούνται με την κτηνοτροφία (και είναι η πλειοψηφία) δεν μπορούν να διαθέσουν τα προϊόντα τους στα σημεία διανομής εξαιτίας  έλλειψης ενός ανεκτού οδικού δικτύου. Και αυτό, μαζί με την προβληματική κατάσταση της κτηνοτροφίας, δημιουργούν μια εφιαλτική εικόνα και προοπτική πλήρους ερήμωσης.

Για τους λόγους αυτούς -και όχι μόνο-  πρέπει να επανασχεδιασθούν οι παρεμβάσεις για την ανάπτυξη του Νομού μας, και να δοθεί προτεραιότητα στην οδική σύνδεση με σύγχρονους ασφαλτοστρωμένους δρόμους όλων των Κοινοτήτων του Νομού μας, έτσι ώστε μαζί με την ολοκλήρωση των βασικών έργων σύνδεσης  με τους όμορους Νομούς, να διασφαλιστεί μια άλλη αισιόδοξη προοπτική στο Νομό.

Όπως σε όλους είναι γνωστό, ο Νομός Καρδίτσας συγκεντρώνει ποσοστό 1,2% του πληθυσμού της Χώρας και έχει ένα από τα υψηλότερα ποσοστά φυσικής μείωσης του πληθυσμού.

Η συμμετοχή στους τομείς της οικονομικής και παραγωγικής δραστηριότητας δεν είναι ισομεγέθης, χωρίς αυτό να συνεπάγεται ωστόσο οποιαδήποτε ποιοτική διαφοροποίηση  των τομέων αυτών ή των παραγόμενων αποτελεσμάτων τους.

Είναι ο Νομός με τη μεγαλύτερη συμμετοχή της γεωργίας στο ΑΕΠ (52%) με το βαμβάκι να κατέχει το μεγαλύτερο ποσοστό καλλιέργειας στην περιοχή, κατά 3% στον τομέα της βιομηχανίας και κατά 35% στον τομέα των υπηρεσιών.

Ο Νομός έχει δυνατότητες δυναμικής ανάπτυξης και εξέλιξης με προοπτικές.

Το φυσικό περιβάλλον, η γεωγραφική φυσιογνωμία του και το ευεργετικό ανθρώπινο δυναμικό αποτελούν σημαντικές συνιστώσες της μελλοντικής ανάπτυξης του Νομού.

Η επιλογή μιας αναπτυξιακής στρατηγικής για το Νομό πρέπει να προκύψει μέσα από ένα Αναπτυξιακό Συνέδριο με τη συμμετοχή όλων των φορέων και της Αυτοδιοίκησης. Πρέπει να υποστηρίζεται από την οικονομική διάρθρωση της περιοχής πολιτικές στήριξης της τοπικής επιχειρηματικότητας και του τοπικού εργατικού δυναμικού καθώς και έργα  υποδομών σε όλους τους τομείς. Κυρίως μάλιστα σε ότι αφορά τον αγροτικό τομέα, αλλά και την ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού.

Η στρατηγική της ανάπτυξης για να είναι αποτελεσματική  πρέπει να έχει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, τα βασικότερα των οποίων είναι:

Ø        Να στηρίζεται στα πραγματικά δεδομένα της τοπικής οικονομίας.

Ø        Να ενισχύει τα φυσικά και επίκτητα πλεονεκτήματα της περιοχής.

Ø        Να αντιμετωπίζει τις αδυναμίες της τοπικής οικονομίας.

Ø        Να αξιοποιεί τις ευκαιρίες που δημιουργούνται για την τοπική οικονομία.

Ø        Να προωθεί την καινοτομία και την νέα τεχνολογία.

Ø        Να προωθεί μια ισόρροπη ανάπτυξη στο Νομό.

Ø        Να προβλέπει ειδικές παρεμβάσεις για την ανάπτυξη των ορεινών μειονεκτικών περιοχών.

Ø        Να ενισχύει τις τουριστικές δραστηριότητες.

ΒΑΣΙΚΗ ΥΠΟΔΟΜΗ - ΕΙΣΟΔΟΙ - ΕΞΟΔΟΙ ΝΟΜΟΥ

1.        Ολοκλήρωση της οδού ΜΟΥΖΑΚΙΟΥ - ΑΡΤΑΣ. Ολοκλήρωση μελέτης για σήραγγα στον Τύμπανο

2.        Ολοκλήρωση της οδού ΚΑΡΔΙΤΣΑ - ΚΑΡΠΕΝΗΣΙ με επιλογή της χάραξης που προτάθηκε από το Νομαρχιακό Συμβούλιο Καρδίτσας.

3.        Ολοκλήρωση της διαπλάτυνσης της οδού ΣΟΦΑΔΕΣ - Ν. ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ

4.        Διαπλάτυνση ΔΕΛΤΑ - ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ ΣΥΚΕΩΝΑΣ - ΟΡΙΑ ΝΟΜΟΥ

5.        Διαπλάτυνση ΔΕΛΤΑ - ΠΑΛΑΜΑΣ - ΟΡΙΑ ΝΟΜΟΥ

6.        Διαπλάτυνση ΚΑΡΔΙΤΣΑ - ΤΡΙΚΑΛΑ

 

ΒΑΣΙΚΗ ΥΠΟΔΟΜΗ - ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ 

  1.     ΜΟΡΦΟΒΟΥΝΙ - ΚΑΛΥΒΙΑ ΠΕΖΟΥΛΑΣ: Νέα χάραξη - Διαπλάτυνση.

  2.     ΑΝΑΒΡΑ - ΦΡΑΓΜΑ ΣΜΟΚΟΒΟΥ - ΛΟΥΤΡΟΠΗΓΗ.

  3.     ΜΟΥΖΑΚΙ - ΚΡΥΟΠΗΓΗ - ΑΝΘΟΧΩΡΙ - ΚΕΡΑΣΙΑ: Αντιμετώπιση κατολισθήσεων και καθιζήσεων κυρίως μέχρι το Ανθοχώρι.

  4.     ΑΗΔΟΝΟΧΩΡΙ. Ολοκλήρωση ασφαλτόστρωσης

  5.     ΒΡΑΓΚΙΑΝΑ - ΚΑΤΑΦΥΛΛΙ - ΑΡΓΥΡΙ: Διαπλάτυνση τεχνικά και ασφαλτόστρωση τμήματος μήκους 10 χλμ.

  6.     ΓΕΦΥΡΑ ΚΟΡΑΚΟΥ - ΜΑΡΑΘΟΣ - ΒΡΑΓΚΙΑΝΑ: Κατασκευή τμήματος από γέφυρα Κοράκου μήκους 9 χλμ. Διαπλάτυνση, τεχνικά έργα, ασφαλτόστρωση.

  7.     ΕΛΛΗΝΙΚΑ - ΚΑΛΗ ΚΩΜΗ - ΠΕΤΡΩΤΟ: Ολοκλήρωση του έργου που άρχισε με την κατασκευή των τεχνικών.

  8.     ΚΑΡΟΠΛΕΣΙ: Ολοκλήρωση του τμήματος, μέχρι τ. Κοινότητα.

  9.     ΚΑΡΒΑΣΑΡΑΣ: Ολοκλήρωση μέχρι την τ. Κοινότητα.

10.     ΜΟΥΧΑ - ΦΡΑΓΜΑ: Κατασκευή του τμήματος Μούχα - Φράγμα.

11.     ΚΟΥΜΠΟΥΡΙΑΝΑ: Κατασκευή της συνδετήριας από τον Κεντρικό δρόμο.

12.     ΛΕΟΝΤΙΤΟ: Κατασκευή της συνδετήριας από τον Κεντρικό δρόμο.

13.     ΑΠΙΔΙΑ - ΜΟΛΟΧΑ: Ολοκλήρωση της συνδετήριας για το υπόλοιπο τμήμα.

14.     ΣΑΡΑΝΤΑΠΟΡΑ - ΝΕΡΑΙΔΑ: Ολοκλήρωση.

15.     ΠΕΤΡΙΛΟ: Ολοκλήρωση κάλυψης όλων των συνοικισμών (Πέταλο).

16.     ΒΛΑΣΙ - ΣΤΕΦΑΝΙΑΔΑ.

17.     ΠΕΤΡΙΝΟ - ΠΑΛΑΜΑΣ - ΕΡΜΗΤΣΙ - ΑΜΠΕΛΩΝΑΣ

18.     ΦΟΥΝΤΩΤΟ: Κατασκευή συνδετήριας με Κεντρικό οικισμό.

19.     ΠΕΤΡΟΧΩΡΙ. Συνδετήριος 3 χλμ. από Χάνι Νασιώκα.

20.     ΜΟΥΖΑΚΙ - ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ ΟΞΥΑΣ & ΠΑΛΑΙΟΧΩΡΙ: Παρεμβάσεις για άνετη πρόσβαση και σε συνδυασμό με έργα εκτροπής Αχελώου.

21.     ΚΑΡΔΙΤΣΑ - ΑΓΙΟΠΗΓΗ.

22.     ΛΕΟΝΤΑΡΙ - ΑΣΗΜΟΧΩΡΙ - ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΟ: Διαπλάτυνση.

23.     ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΟΔΟΣ ΠΟΛΗΣ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ: (κόμβοι και είσοδος από οδό Τρικάλων μέχρι Σ. Σταθμό και Σχολή ΕΛΑΣ) Νότια παράκαμψη.

24.     ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΟΔΟΥ ΠΑΛΑΜΑ.

25.     ΚΑΡΔΙΤΣΑ - ΡΕΝΤΙΝΑ προς ΜΑΚΡΑΚΩΜΗ.

Επιπρόσθετα:

  1.     Οδός Κυψέλης - Πασχαλίτσας

  2.     Οδός Αχλαδιά - Καππαδοκικό - Γεφύρια (παράκαμψη)

  3.     Οδός Ερμήτσι - Ματαράγκα - Μασχολούρι - Σοφάδες

  4.     Οδός Λαζαρίνα - Μαγουλίτσα

  5.     Οδός Προάστιο - Μακρυχώρι

  6.     Οδός Κανάλια - Αγιος Ακάκιος - Μορφοβούνι

  7.     Οδός Νεράϊδα - Καραμανώλη

  8.     Οδός Καρποχώρι - Αγ. Παρασκευή - Πτελοπούλα - Καλλιφώνι - Δασοχώρι - Μελισσοχώρι

 

ΑΜΕΣΕΣ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΕΣ

  1.     Επίσπευση ολοκλήρωσης των έργων εκτροπής του Αχελώου που δυστυχώς τώρα είναι εγκαταλειμμένα και επιμονή να επανέλθει η μελέτη και να αποφασισθεί η κατασκευή φραγμάτων στο Μουζάκι και την Πύλη.

  2.     Κατασκευή του υδροηλεκτρικού εργοστασίου της ΔΕΗ στο Λεοντάρι.

  3.     Ένταξη και χρηματοδότηση του Ευρωπαϊκού ’ξονα ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ - ΒΟΛΟΣ, με ΚΛΑΔΟ ΠΡΟΣ ΛΑΜΙΑ, Ε 65.

  4.     Ύδρευση όλων των κοινοτήτων του κάμπου από Ταυρωπό και Σμόκοβο.

  5.     Επέκταση της σιδηροδρομικής γραμμής ΚΑΛΑΜΠΑΚΑ - ΙΩΑΝΝΙΝΑ - ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ.

  6.     Κατασκευή και λειτουργία χιονοδρομικού κέντρου.

  7.     Αξιοποίηση ιαματικών πηγών Σουλαντά, εκσυγχρονισμός ιαματικού κέντρου Λουτροπηγής αλλά και των μικρότερης εμβέλειας ιαματικών πηγών Δαφνοσπηλιάς, Αμυγδαλής, Καταφυλλίου κ.λπ.

  8.     Αξιοποίηση αρχαιολογικών χώρων.

  9.     Στήριξη δημοτικών μονάδων παραγωγής Ηλεκτρικού ρεύματος και ένταξη και άλλων Δημοτικών Διαμερισμάτων.

10.     Αξιοποίηση Βιομηχανικής Περιοχής και ίδρυση Βιοτεχνικού Πάρκου στην Καρδίτσα σε συνδυασμό με την αντιπλημμυρική προστασία από Καράμπαλη μέχρι τη συμβολή με τον Καλέντζη.

11.     Εκσυγχρονισμός βιομηχανικών μονάδων Ένωσης.

12.     ΔΙΟΙΚΗΤΗΡΙΟ ΝΟΜΟΥ.

13.     Ανάπτυξη υποδομών Κτηνιατρικής Σχολής, ένταξη νέων Σχολών.

14.     Ανάπτυξη υποδομών ΤΕΙ και ένταξη και άλλων Σχολών ώστε να γίνει αυτοτελές ΤΕΙ Καρδίτσας

15.     Κτίριο Μουσικών Διδακτηρίου Καρδίτσας

16.     Συνεδριακό Κέντρο Καρδίτσας (επίσπευση).

17.     Πρόγραμμα ύδρευσης, αντικαταστάσεις δικτύων, νέα δίκτυα, για όλες τις τ. Κοινότητες του Νομού.

18.     Πρόγραμμα αποχέτευσης για όλες τις τ. Κοινότητες του Νομού.

19.     ΚΩΠΗΛΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΣΤΗ ΛΙΜΝΗ ΤΑΥΡΩΠΟΥ.

20.     Περιφερειακό Κέντρο ποιοτικού ελέγχου ταξινόμησης τυποποίηση βάμβακος Θεσσαλίας και Κέντρο Γενετικής Βελτίωσης Ζώων Καρδίτσας. Να προχωρήσουν τα έργα συστηματικά.

21.     ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΣΦΑΓΕΙΩΝ ΜΟΥΖΑΚΙΟΥ.

22.     Πρόγραμμα διαχείρισης απορριμμάτων, με ειδική έμφαση στα απορρίμματα Λίμνης Πλαστήρα.

23.     Πρόγραμμα αξιοποίησης των γεωθερμικών πεδίων του Νομού.

24.     Πρόγραμμα αξιοποίησης των δασών του Νομού.

25.     Κατάρτιση ειδικών αναπτυξιακών προγραμμάτων για τις ορεινές και μειονεκτικές περιοχές.

26.     ΑΝΑΘΕΣΗ ΕΚΤΕΛΕΣΗΣ ΑΝΑΔΑΣΜΩΝ ΚΑΙ ΣΕ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΜΕΛΕΤΗΤΙΚΑ ΓΡΑΦΕΙΑ.

27.     ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΗ ΤΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΦΡΑΓΜΑ ΣΤΟΝ ΠΟΤΑΜΟ ΕΝΙΠΠΕΑ.

28.     ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΤΟ ΝΟΜΟ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΥΔΑΤΙΝΩΝ ΠΟΡΩΝ.

29.     Εκσυγχρονισμός των λειτουργούντων Κέντρων Υγείας και Αγροτικών Ιατρείων.

30.     Λειτουργία των συσταθέντων και μη λειτουργησάντων Κέντρων Υγείας στις Κοινότητες Ανθηρού, Πεζούλας και Προαστίου.

31.     Λειτουργία αγροτικών Ιατρείων Συκεώνας και Μαυραχάδων.

32.     Εκσυγχρονισμός των υπαρχόντων αρδευτικών δικτύων.

33.     Πραγματοποίηση έστω και σταδιακά του αρδευτικού δικτύου Σμοκόβου.

34.     Δημιουργία μικρών φραγμάτων και υδατοδεξαμενών όπως οι προτάσεις του Δήμου Καλλιφωνίου, Δήμου Φύλλου και Δήμου Ιθώμης.

35.     Αρδευτικό έργο Καναλίων - Μορφοβουνίου.

36.     Ολοκλήρωση Κλειστού Γυμναστηρίου Σοφάδων - Παλαμά - Μουζακίου.

37.     Ένταξη και έναρξη εργασιών κλειστού Γυμναστηρίου Καρδίτσας.

 
 

Επιστροφή στην Αρχική Σελίδα